Pe site-ul MADR, la categoria "Transparenta decizionala" se afla in dezbatere un proiect de Ordonanta de Urgenta pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol. Documentul a fost emis tinandu-se cont de aspectele privind disfunctionalitatea in organizarea si desfasurarea activitatilor comerciale cu produse agricole, evaziunea fiscala, concurenta neloiala intre producatorii agricoli si comerciantii de produse agricole care se pretind a fi producatori agricoli.
Pentru a face comert cu produse agricole in spatii publice de catre producatorii agricoli, acestia trebuie sa obtina mai intai un certificat de producator. Acesta va contine informatii si date referitoare la temeiul legal al eliberarii certificatului, numele si prenumele producatorului, denumirea produselor si suprafata de teren exploatata, nr de animale inregistrat, productiile estimate a fi comercializate.
Certificatele de producator se elibereaza la cerere acelor producatori agricoli care opteaza pentru desfasurarea unei activitati economice, si au valabilitate un an. Pentru eliberarea certificatului se va percepe o taxa stabilita de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale.
Producatorii agricoli persoane fizice, dupa obtinerea certificatului de producator, se vor inregistra la Fisc ca platitori de taxe si impozite.
Pentru a desfasura comert cu ridicata al produselor agricole, producatorii agricoli persoane fizice, inregistrate fiscal, trebuie sa detina carnet de comercializare a produselor din sectorul agricol. Carnetul de comercializare se elibereaza solicitantilor de catre primarii oraselor, comunelor, municipiilor si sectoarelor Municipiului Bucuresti, semnat si stampilat de primar.Carnetul de comercializare contine 100 de file autocopiative, in cazul comertului cu ridicata se utilizeaza astfel: prima fila (exemplar) se inmaneaza cumparatorului; a doua fila se depune la primaria unitatii/subdiviziunii administrativ teritoriale care a emis carnetul; a treia fila se pastreaza la carnet.
Daca cumparatorul este operator economic, acesta are obligatia de a completa borderoul de achizitie la care vanzatorul ataseaza la fila ce se pastraza in carnet, copia de pe borderou.
Regula inmanarii unei file din carnet cumparatorului se aplica obligatoriu pentru orice livrare de produse agricole indiferent de cantitate sau sortiment, calitatea cumparatorului( persoana fizica sau juridica) sau operator economic.
Filele din carnetul de comercializare se pastreaza atat de catre vanzator cat si de catre cumparator persoana juridica timp de 10 ani.
Comercializarea cu amanuntul a produselor din sectorul agricol obtinute pe exloatia proprie de catre producatorii agricoli, persoane fizice inregistrate fiscal, se face pe baza cardului de acces in piete, insotit de certificatul de producator si de fila din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol.
Cardul de acces in pietele agroalimentare este netransmisibil si se acordă producatorului agricol persoana fizica inregistrata fiscal in baza certificatului de producator si avand inscrise unitatile de masura pentru produsele specifice activitatii desfasurate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu